تورهای خارجی دراصفهان

مجری ومشاور تورهای خارجی در اصفهان

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

سفر به باکو پایتخت زیبای آذربایجان

سفر به باکو پایتخت زیبای آذربایجان

 

سفر به باکو

اطلاعات ضروری شهر باکو


در سفر به کشورهای خارجی، اطلاعاتی هستند که دانستنشان از قبل ضروری است و باید آمادگیشان را داشته باشید. در ضمن باید بگوییم که چنانچه زمان کافی دارید پیشنهاد می کنیم چند کلمه ای ترکی یاد بگیرید که در این سفر حسابی بکارتان خواهد آمد. اطلاعات ضروری پایتخت کشور آذربایجان به شرح زیر هستند:


زبان رسمی: ترکی آذربایجانی
واحد پول: منات (AZN)، هر منات در تاریخ ۲۱ بهمن ۹۶ ۲۸۵۰ تومان بوده است.
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
پیش شماره کشور: ۹۹۴+
پیش شماره شهری: ۱۲
اختلاف ساعت باکو با تهران: ۳۰+
شماره های ضروری:
    آمبولانس: ۱۰۳
    آتش نشانی: ۱۰۱
    پلیس: ۱۰۲


فرودگاه ها: فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف
مورد دیگری که همان ابتدای ورود به شهر باکو لازم است بدانید این است که چطور از فرودگاه باکو به مرکز شهر بروید؟ 

با خرید تور از ما ترانسفر فرودگاهی رایگان در اختیارتان خواهد بود.


آب و هوای شهر باکو و بهترین زمان سفر


از لحاظ آب و هوایی شهر باکو در آذربایجان زمستان های بسیار سردی دارد، به همین نسبت تابستان های بسیار گرمی هم نیز دارا می باشد. با توجه به برگزاری جشن نوروز در آذربایجان و طراوت نسبی هوا و شاد بودن مردم، بهار برای سفر به کشور آذربایجان و شهر باکو مناسب ترین زمان است.
با از راه رسیدن شهریور هوای شهر پایتخت باکو بسیار خنک و دلپذیر می شود و برای مسافران پاییزی فرصت سفر را ایده آل می سازد. از آبان کم کم هوا سرد شده و در دی شاهد بیشترین میزان بارش برف هستیم. از نظر وضعیت آب و هوا بهترین زمان سفر به پایتخت کشور جمهوری آذربایجان بهار و پاییز است.


هزینه اقامت در شهر باکو
برای اقامت در هر شهری میزان بودجه ی شما تعیین کننده محل اقامتتان است. شهر باکو هم همین موضوع برقرار است، منتهی شما باید سعی کنید هتلی که انتخاب می کنید، به مرکز شهر نزدیک باشد زیرا هر چقد دورتر باشید باید هزینه ای زیادی را صرف تاکسی و رسیدن به مرکز شهر بنمایید. 

هزینه خورد و خوراک در شهر باکو


در باره قیمت ها در باکو آذربایجان، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ منات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۴۰ منات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر باکو تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۷ منات می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food (غذاهای خیابانی) می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر ۰٫۳۵ منات بپردازید. در ادامه راهنمای سفر به باکو می خواهیم چند رستوران در این شهر را برایتان معرفی کنیم.
البته پیش از آن باید بگوییم کشور آذربایجان تنوع غذایی بالایی دارد و از آن جایی که رابطه تنگاتنگی با ایران خودمان داشته اند غذاهایشان باب میل ما است. 

 

دیدنی های سفر به باکو آذربایجان


باکو همسایه شمالی (هم از طریق مرزهای خشکی و هم دریای خزر) ایران دیدنی های زیادی دارد در ادامه برخی از آن ها را به اختصار معرفی می کنیم. 


کاخ شیروانشاه، میراث جهانی یونسکو در باکو
یکی از بزرگترین بناهای شیروانشاهان در آذربایجان، کاخ شیروانشاه (Shirvanshaks’ Palace) است که در شیروان قفقاز قرار دارد، و مصادف با حکومت عباسیان تشکیل و در دوران صفویان به دست شاه تهماسب یکم برچیده شده بود و امروزه در زمره میراث جهانی سازمان یونسکو در سال ۲۰۰۰ در کشور جمهوری آذربایجان ثبت شد.
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Shirvanshaks’ Palace، Baku، Azerbaijan


برج های شعله، نماد باکوی مدرن
برج های شعله (Flame Towers) بلندترین آسمان خراش های شهر باکو و سمبل معماری این شهر هستند. سه برج شیشه ای با انحنای سینوسی که رنگشان آبی است. برج های شعله بین ۱۴۰ تا ۱۹۰ متر ارتفاع داشته و مساحت کلیشان ۲۴۵٬۰۰۰ متر مربع است. آن ها را شبیه به شعبه های آتش طراحی کرده اند . برای جلوه هر چه بیشترشان در شب از ۱۰٬۰۰۰ لامپ ال ای دی کوچک استفاده شده است. هر یک از آن ها کاربری مخصوصی دارند و البته فضای میان برج ها برای تفریح و سرگرمی شهروندان استفاده می شود.
شماره تلفن: ۰۰۹۹۴۵۵۲۹۳۶۷۵۵
وب سایت: www.fairmont.com
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Alov Qülleleri، Mehdi Hüseyn Street، Bakı، Azerbaijan


قلعه دختر، اثر به جا مانده از ساسانیان در باکو
قلعه دختر (Maiden Tower) یکی از آثار دوره ساسانی در شهر باکو، که در دو دوره تاریخی قرن ۵ و ۶ میلادی و قرن ۱۲ ساخته شده است. سازمان یونسکو در سال ۲۰۰۰ این بنا را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کرد. اهالی آذربایجان توجه ویژه ای به قلعه دارند و این جا را تبدیل به محلی برای برگزاری فستیوال ها کرده اند. همچنین نام قلعه در بسیاری از افسانه های آذربایجانی ماندگار شده است.
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Qüllə، Bakı، Azerbaijan


شهر قدیم از مشهورترین دیدنی های باکو
شهر قدیمی باکو (Old City Baku) یکی از اولین گزینه های گشت و گذار در این شهر است، که به آن ایچری یا ارگ باکو هم می گویند. ساخت آن از قرن ۱۱ تا ۱۹ میلادی به تدریج انجام شده است. شهری محصور در دیواره های سنگی که نشانه های از فرهنگ و تمدن پارینه سنگی، ساسانی،‌ زرتشتی، شیروانی، ایرانی، عربی، عثمانی و روسی درش بچشم می خورد. باید بگوییم قلعه دختر هم در داخل شهر قدیمی قرار دارد. از مزایای اصلی تماشای این قسمت باید به رایگان بودنش اشاره کرد.
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Shaki Caravanserai، Baku، Azerbaijan


بلوار باکو یا پارک ملی ساحلی آذربایجان
بلوار باکو (Seaside Boulevard) پارکی ملی و تفرجگاهی به موازات دریای خزر در باکو است که سال ۱۹۰۹ تاسیس شد. بلواری که بیش از یک قرن سن دارد و توسط اشخاص مهم و تاثیر گذار در صنعت نفت این کشور ساخته شده است. این پارک در حدود ۳ کیلومتر و ۷۵۰ متر در سواحل جنوبی دریای خزر که از میدان ملی پرچم تا میدان آزادی باکو کشیده شده است.
شماره تلفن: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۳۶۱۸۱
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Neftçilər Prospekti، Bakı، Azerbaijan


موزه فرش آذربایجان، بزرگ ترین کلکسیون فرش جهان
فرش های آذری آوازه جهانی داشته و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شهر باکو شهرت دارند. نقش ها و رنگ ها به قدری خیال انگیز و چشم نواز هستند، که راحت هر بازدید کننده ای را به سمت خود جذب می نمایند. موزه فرش جمهوری آذربایجان (Azerbaijan Carpet Museum) محلی برای تماشای هنر زیبا و متمایز مردمانش است. این جا بزرگ ترین کلکسیون فرش در جهان است. البته به جز فرش زیرآلات فلزی، انواع سلاح سرد، اشیا فلزی و شیشه ای باستانی نیز در داخل موزه نگهداری می شود.
شماره تلفن: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۷۲۰۵۷
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو E۱۱۹، Bakı، Azerbaijan


خرید در شهر باکو


نمی شود به شهری سفر کرد و قید خرید را زد. هرچقدر هم بخواهیم در خرج و مخارج صرفه جویی کنیم بازهم شده یک یادگاری کوچک از سفر با خود می آوریم. بیشتر اوقات برای عزیزانمان هم سوغاتی میاوریم تا بدانند که در طول سفر همراه بیادشان بوده ایم

مرکز خرید ۲۸ (۲۸Mall)
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Fuzuli St، Baku، Azerbaijan


    مرکز خرید پارک بلوار (Park Bulvar Mall)
یه مرکز خرید بزرگ و خیلی شیک که وسط پارک ساحلی بلوار و روبروی هتل هیلتون قرار دارد. در این مرکز خرید می توانید انواع برندهای معروف دنیا را تهیه کنید.
 شماره تلفن: ۰۰۹۹۴۱۲۵۹۸۸۰۸۰
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Neftçilər Prospekti، Bakı، Azerbaijan


    مرکز خرید صدرک  (Sadarak Shopping Center)
در این مرکز خرید می توانید انواع پوشاک ترک، چینی و تایلندی را با قیمت های مناسبت پیدا کنید.
شماره تلفن: ۰۰۹۹۴۱۲۵۵۵۰۳۶۰
وب سایت: www.stm.az
آدرس: جمهوری آذربایجان – باکو Təsərüfat Bazarı yolu، Bakı AZ۱۰۶۳، Azerbaijan


جشنواره های شهر باکو


مردم آذربایجان و اهالی باکو علاقه زیادی به جشنواره های مختلف دارند و از آن جا که تاریخ و پیشینه شان با ما ایرانی ها گره خورده است در این میان اشتراکات زیادی بچشم می خورد. از معروف ترین جشنواره های این کشور می توان به جشن نوروز، جشن رمضان، عید قربان، جشن انار گوچی و فستیوال بین المللی موسیقی جاز، که در ماه ژوئیه (مرداد) در شهر باکو برگزار می گردد، اشاره کرد.
جشنواره رنگ ها که در اقصی نقاط جهان مخصوصا هند طرفداران زیادی دارد در باکو هم برگزار می شود. اولین روز بهار هزاران نفر به خیابان های شهر می آیند و آب رنگی و پودر روی هم می ریزند. هدف از جشن هم شادی آمدن عشق و خداحافظی با شب های سرد زمستان است.


بایدها و نبایدهای سفر به باکو


در سفر به پایتخت آذربایجان هم نکاتی هستند که رعایت کردنشان به بالاتر رفتن کیفیت سفر کمک می کند و مانع بروز برخی مشکلات می شود.
    باکو از امنیت نسبتا خوبی برخودار است، اما حتما هنگام عبور از خیابان های این شهر دقت کامل را به عمل بیاورید.
    حتی الامکان سعی کنید که از آب معدنی در سفرتان استفاده کنید.
    برای کسب اطلاعات لازم درباره ویزای آذربایجان می توانید http://visa-advisor.blog.ir/?page=2را مطالعه نمایید.
    جهت دسترسی به شهر باکو در آذربایجان اگر راه هوایی را انتخاب کنید، از فرودگاه امام خمینی تا این شهر حدود ۵۰ دقیقه فاصله است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با من تماس بگیرید:
ش.شاوردی
09129584751
 

۳۰ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجری تورهای خارجی در اصفهان

برگزاری تور بعداز کرونا

برگزاری تور بعداز کرونا

 

دوستان عزیز
خبر اول اینکه عزیزانی که تو امارات هستند ویزاهاشون فعلا تا آخر سال 2020 تمدید شده بدون هیچ هزینه ای
البته که امیدواریم این صحبتهاشون صحت داشته باشه
امارات شرایط قرنطینه سختی را پیش گرفته که انشالله شرایط کشورشون به روال عادی برگرده
امیدوارم که هرچه زودتر همه شرایط عادی بشه ومرزها باز بشه


انشالله اگر تا تیرماه اوضاع خوب بشه 
کنسرتهای نوروزی خوانندگان در ترکیه که کنسل شده  در مرداد ماه برنامه ریزی شده واز طریق سایت تیکت1000 میتونین پیگیری کنین .


امروز که رفتم آژانس دیدم خیلی دلم میخواد توی کانالمون دوباره تبلیغ تور کنم یادمه یوقتایی حتی فرصت تبلیغ کردن هم نداشتیم 
امیدوارم مجدد به اون روزا برگردم چون من عاشق شغلم هستم


وامروز این قول را به عزیزانی که اینجا منو دنبال میکنند میدم که اولین تورتون را پس از بازشدن مرزها خواستین بگیرید و اگر من درخدمتتون بودم حتما تخفیف ویژه را از خودم میگیرید.

سعی میکنم از امروز یه سری اطلاعات از کشورهای دیگه بهتون بدم 
وبلاگ http://visa-advisor.blog.ir/ را هم دنبال کنید اطلاعات ویزا را براتون قراردادم.
قطعا هرتغییری در مورد ویزای کشورهای دیگه  باشه سریع بهتون اعلام میکنم.


باتشکر
ش.شاوردی
09129584751
 

۳۰ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجری تورهای خارجی در اصفهان

عودت هزینه بلیطها وتورهای کنسل شده

عودت هزینه بلیطها وتورهای کنسل شده

 

بسیاری از دوستان سوال دارن در مورد عودت هزینه های بلیط وتورهایی که کنسل شده باید اعلام کنم در ارتباط با بلیطها اکثر شرکتها هواپیمایی متاسفانه هزینه ای استرداد نکرده اند حتی با بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری 

آژانس های هواپیمایی هم تا حد امکان برای رضایت مسافرین همکاری لازم را انجام میدهند ولیکن به علت عدم تراکنش مالی مجبور به انجام دستورالعمل های ایرلاین ها می باشد.

 ایرلاین ترکیش  طی بخشنامه ای از مسافرین درخواست کرده ابتدا در صورت تمایل به ازای هزینه های بلیط مایل تشویقی دریافت کنند ودر غیر اینصورت مبالغ بلیط بعد از 60 روز از برقراری اولین پروازهای این شرکت هواپیمایی به مسافرین مسترد میگردد.

 

عودت هزینه بلیطها وتورهای کنسل شده به علت کرونا

 

هرگونه بخشنامه جدید پیرو کنسلی ویا برقراری پروازها به علت شرایط ویروس کرونا حتما در این وبلاگ با شما عزیزان به اشتراک گذاشته میشود.

لطفا نظرات خود را  اینجا قید کنین .

باتشکر

ش.شاوردی

۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجری تورهای خارجی در اصفهان

صحبتی با شما

صحبتی با شما

 

 

سلام دوستان گلم مدت زیادیه که به وبلاگم سر نزدم بخاطر همین پوزش میخوام شاید بخاطر حسی هست که خیلی ها درگیرش هستیم ودل ودماغ نداریم اما واقعیت اینه ک صنعت گردشگری به بحران شدیدی مبتلا شده بسیاری از شرکت های هواپیمایی تعطیل هستند وخیلی ها متضرر خسارت زیادی شده اند.

سال گذشته پر از حوادث تلخ برای این صنعت بود ولی ما قرار نیست امیدمون را از دست بدیم .امید است که هرچه زودتر  سایه شوم این بیماری از کل جهان رخت ببنده وبره وهمه مجدد طعم شیرین آرامش را بچشیم.

اخبار جدید اینه که خیلی از سفارتخانه ها تعطیل هستند وصرفا برای کارهای فورس حتی بصورت غیر حضوری وقت میزارن 

کشوری مثل امارات حتی ویزای های صادر شده را لغو کردن وتنها به افرادی که داخل کشور امارات هستند داره ویزای 3ماهه صادر میکنه که مشکلی برای اقامت نداشته باشند 

ایتالیا وآلمان برای افرادی که اونجا هستند ومدت ویزاشون تمام شده اعلام کرده که نگران اتمام ویزاشون نباشند وشامل قوانینover stay نمیشوند.

 بسیاری از هتلها در اکثر کشورها تعطیل هستند والبته تعدادی کشورها با اقدامات بسیار جدی ودرست انتشار این ویروس را ب حداقل رساندند مثل کره جنوبی ویا ژاپن .

در ارتباط با اطلاعات وبازگشایی مرزها هر اطلاعات جدیدی بدستم برسه حتما توی وبلاگ قرار میدم .

 

من هم این مدت دارم سعی میکنم آموزش های جدیدی ببینم حتی اگر تو فیلد تخصصیم نباشه 

خیلی ها دارن تو خونه هنر آشپزیشون رو رو میکنن خیلی ها دنبال کار جدید هستند خیلی ها هم بیکار به امید تموم شدن این روزها...

شماها دارین چکار میکنین خوشحال میشم تصمیمات ویا کارای جدیدی که پیش گرفتین را به اشتراک بگذارید.

 

حتما نظراتتون را برام اینجا بنویسید.

ش.شاوردی

 

۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجری تورهای خارجی در اصفهان